Drie Voor De Prijs Van Één!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jelle Speybrouck - WaarBenJij.nu Drie Voor De Prijs Van Één!! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jelle Speybrouck - WaarBenJij.nu

Drie Voor De Prijs Van Één!!

Blijf op de hoogte en volg Jelle

27 April 2014 | Australië, Brisbane

Hey bloggertjes!

Aangezien ik deze week in Toowoomba zat en geen ontvangst had en ik vorige week voornamelijk in een hostel heb verbleven en er daar niet zoveel gebeurt was, besloot ik om mijn laatste week in Currumbin, vorige week en mijn eerste week van CVA te combineren in 1 superverslag!

So sit back, relax and enjoy this report!

MAANDAG

Op maandag had ik opnieuw de koala fotos. De gewoonlijke ronde he, poep kuisen enzo haha. Ik mocht opnieuw klei voederen aan de koalas, dus mijn handen zaten weer vol schrammen. Maar ik had het er voor over, het is geweldig om ze te zien smullen.

Tegen de middag gingen Cait, Matilda en ik kinderen eten geven. Kinderen zijn een gevaarlijk en luidruchtig ras, je moet echt laten zien wie de baas is of ze zetten de boel op stelten haha. Het was Eco-ranger dag en dus kwam er een grpte groep kinderen het park bezoeken. Over de middag werd er lunch voor hen voorzien en wij moesten helpen met het verdelen van het eten. De kids van Cait waren er ook. Ze voelden zich natuurlijk speciaal omdat hun mama in het park werkt en omdat ze bijna iedereen kenden.

In de namiddag had ik education, dus mocht ik terug mijn geliefde Woody de Gellah verzorgen. Het was waarschijnlijk de eerste keer dat ik zo blij was om vogels te voederen. Woody kwam meteen naarij toe gevlogen en is niet meer van mijn schouder gegaan.

's Avonds was het Matilda's verjaardagsfeestje in de surfclub. We gingen achter het werk samen wat drinken en op het strand zitten en rond 7u gingen we naar de surfclub. Enkele kenissen van Matilda waren daar. Allemaal heel interessante en supervriendelijke mensen. Cait kwam wat later ook naar de surfclub met Evie. We bleven nog een tijdje en gingen dan samen naar huis.

DINSDAG

Pijnlijke morgen! Gumcutting! Opnieuw om 5u op het werk klaar staan om naar de plantages te vertrekken om eucalyptus te verzamelen voor onze donzige vreetzakjes. Matilda had niet veel geslapen vanwege haar feestje, en je kent mij he, dan hang ik het plaagbeest uit. We verzamelden meer dan genoeg eucalyptus en keerden dan terug naar het park. Het kot waar de eucalyptus in word bewaard had een stevige kuisbeurt nodig. Goede raad: steek nooit een hogedrukreiniger in mijn handen hahaha! Iedereen was doorweekt.

We waren klaar met werken tegen 1u30 en gingen dan samen naar het strand voor enkele uurtjes tot Cait mij kwam ophalen.

WOENSDAG

Reptielen! Heb ik altijd al fascinerend gevonden. Ik ontmoette Mikey, een jonge kerel die gepasioneerd was door reptielen. We kuisten een hoop kooien uit, ik mocht enkele slangen en andere prachtbeesten vasthouden. Rond de middag was het de croc show. We mochten die bijwonen. Gewoonweg beangstigend hoe snel die beesten uit het water kunnen schieten. In CWS hebbem ze de 2e grootste zoutwatercroc van de wereld! En geloof me, daarmee wil je niet in hetzelfde meertje zwemmen.

Rond 3u had Mikey geen werk meer voor mij. Ja, zo ben ik nu eenmaal he, een naarstige werker hahaha.

Scott kwam Matilda en mij ophalen om naar Evie's verjaardagsfeestje te gaan. We hebben schelpen verzameld, armbandjes en kettingen ervan gemaakt, taart gegeten en achteraf alles opgekuist en dronken daarna nog een biertje op het strand.

DONDERDAG

Ik had opnieuw education in de morgen. Dit was waarschijnlijk een van de enige klusjes die ik nooit beu zou worden. Ik was gek van Woody en zij van mij. Pure liefde haha. Ze is verzot op mijn armbandjes en mijn naamkaartje op mijn borst. Ze zit er constant op te knabbelen. Echt schattig.

In de namiddag mocht ik terug een handje toesteken in het hospitaal. Nog een van mijn favoriete werkjes. Weer een heleboel diertjes eten gegeven en verzorgd.

VRIJDAG

De hele dag de shows bijwonen. Aangezien ik niet genoeg ervaring had kon ik dus niet veel doen om te helpen, jammer genoeg. Ik vroeg of ik op de middag kon stoppen met werken, aangezien het mijn laatste dag was en ik nog wat tijd wilde doorbrengen in het park en met enkele andere vrijwilligers. Ook wilde ik nog afscheid nemen van enkele verzorgers.
Ook moest ik voor even afscheid nemen van Matilda, wat toch wel hard aankwam.

's Avonds hadden we nog een lekker laatste avondmaal en Scott en ik hadden nog enkele biertjes.

WEEKEND

In de ochtend begon ik mijn valies te pakken. Ik ga die caravan toch wel missen hoor. Een plekje voor mezelf, met alle luxe die ik maar kon wensen. Tegen de middag voerde Scott me naar Surfers Paradise, waar ik een klein weekje zou relaxen.

En dat is het dan ook grotendeels geworden. Ik verbleef in Backpackers in Paradise, een hostel dat nogal bekend was om de vele uitgaansmogelijkheden. Gedurende de dag liep ik meestal rond in de stad of ging ik naar het strand. Je kon een hele hoop materiaal in mijn hostel lenen voor een relatief goede prijs, dus ik ben ook meerdere keren gaan surfen en snorkelen.

DONDERDAG

Op donderdag moest ik de bus nemen naar mijn volgende grote stop: Brisbane. Ik verbleef voor 1 nacht in Base Brisbane Uptown hostel. Ik had de recenties op voorhand moeten lezen voor ik het boekte haha. Was een van de mindere hostels waarin ik had verbleven.

VRIJDAG

Voor de middag had ik een afspraak met Joanne van Conservation Volunteers Australia (CVA) voor het Brisbane City YHA, iets verder in Roma Street. Natuurlijk stond ik weer bij de verkeerde hostel te wachten. Typisch mij. Waarom zijn er ook 20 hostels in dezelfde straat allemaal naast elkaar?
Oh well, niet veel later ontmoette ik dus Joanne. Een erg vriendelijke jongedame met een goed gevoel voor humor. Ik ontmoette ook Richard en Becky, 2 Engelse jongeren die hetzelfde project zouden doen als mij.

Ik had echter niet veel tijd, want ik moest de bus halen in de namiddag naar Noosa, waar ik had afgesproken met Matilda.

WEEKEND NOOSA

Noosa is een klein, gezellig stadje met veel heuvels. Ik kwam toe in Noosa op vrijdagavond en had daar afgesproken met Matilda. Ze is zowat mijn vaste medereiziger geworden. We gingen uit eten en brachten de rest van de avond en nacht op het strand door. Zonder de zon werd het erg koud, dus we waren beiden blij bij het zien en voelen van de eerste zonnestralen in de morgen.

De zaterdag hadden we afgesproken met Cait, Scott en de kids. Ik speelde uren en uren met Jed in het water, Matilda wist haar bezig te houden met Evie, want die was zot van haar. We gingen savonds allemaal samen uit eten en namen daarna afscheid.
In de hostel waar Matilda verbleef was er een fuif aan de gang, dus we spendeerden daar nog enkele uurtjes en gingen dan naar bed.

Zondag sliepen we lekker lang uit, en in de namiddag moest ik de bus naar Brisbane terug halen, dus namen we afscheid. Tegen de avond kwam ik terug aan in Brisbane en ging ik meteen naar mijn bed.

MAANDAG

Ik begon de morgen met wat te zwemmen in het zwembad van ons hostel, had een heerlijk ontbijt (voorzien door CVA) en ging daarna wat shoppen. Ik had een lange broek nodig voor het conservation work, dus daar moest ik nog voor kijken. In de namiddag ging ik naar South bank, waar een strand is aangelegd. Daar had ik afgesproken met enkele vrienden van Surfkamp. We gingen samen wat drinken, savonds uit eten en daarna dook ik mijn bed binnen.

CVA: TOOWOOMBA

Om 9u 's ochtends moesten we uitchecken uit de hostel, want we werden opgepikt door Doug, die ons naar onze werkplek zou voeren. Het was een erg korte week want vrijdag is ook een feestdag, wat wil zeggen dat we maar 3 dagen moesten werken.

Na enkele uren kwamen we aan in Toowoomba, een klein stadje zonder ontvangst, maar met erg vriendelijke mensen.
We kwamen aan bij onze overnachtingsplaats, maar die wisten blijkbaar niet dat wij kwamen.. we konden tegen 3u inchecken dus hadden we lunch en begonnen we gelijk met het werk.
We werken in een soort van namaakdorpje. Alles is er zoals het vroeger was. Zilversmeden, houthakkers, tanners, ze hebben het er allemaal. Onze job was om een 100tal bomen te planten bij het beekje dat langs het dorpje stroomde. Het was zoooo warm. Bijkomende dat we nog eens lange mouwen en broeken moesten dragen.
In de korte namiddagshift hadden we al goed werk verricht. Richard en ik reageerden ons af op het onkruid, anderen richtten zich op het planten van de bomen.

De 2e en laatste nacht had Doug voorgesteld om te BBQ'en, wat we natuurlijk allemaal zagen zitten. Richard wilde zijn zalm op het open kampvuur koken, wat voor hilarische taferelen en een aangebrand resultaat zorgde.

Op donderdag werd ik door 2 verlammend teken gebeten. In de namiddag gingen we al terug naar Brisbane, naar ons hostel. We gingen met het CVA groepje uit eten en gingen daarna nog op cafe.

WEEKEND

Matilda kwam de vrijdagnamiddag naar Brisbane. We gingen samen naar South bank, het 'rustige' deeltje van Brisbane om te genieten en uit te gaan eten.

Voor de zaterdag hadden we onze dag helemaal volgepland.
We gingen onder andere gaan shoppen voor enkele souvenirs, naar de apotheek voor mijn arm (die nog altijd niet genezen is trouwens. De wonde begint te genezen maar ik krijg uitslag op mijn armen in de plaats, en ik heb geen idee wat het is, allergisch van iets waarschijnlijk), we gingen ook nog een stukje wandelen en tegen de vooravond gingen we kebab eten en naar de cinema. Ik had erg genoten van deze dag!

De zondag relaxten we een beetje, kookten we samen en in de namiddag moest ik terug afscheid nemen van haar, tot het volgende weekend.

Ziezo lieve familie en vrienden, jullie zijn weer wat op de hoogte van mijn avonturen hier in Australie! Opnieuw, mijn excuses dat het zolang duurde!

Tot volgende week!!

  • 28 April 2014 - 17:25

    Marleen Alliet:

    Wat een leuk verslag, Jelle ! Het loonde de moeite van te wachten...
    Stel het verder goed, hé !!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Hallo, ik ben Jelle Speybrouck en dit is mijn profiel voor mijn reizen die ik zal doen. De eerste 2 op het lijstje zullen Zuid-Afrika en Australië zijn. Wil je graag op de hoogte blijven van wat ik doe en wat ik meemaak? Voeg jezelf dan toe aan de mailinglist en word automatisch op de hoogte gehouden!

Actief sinds 06 Nov. 2013
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 13896

Voorgaande reizen:

06 Maart 2014 - 08 Juni 2014

Australië 06/03 - 08/06

23 November 2013 - 21 Januari 2014

Wildlifeproject in Thanda, Zuid-Afrika

Landen bezocht: