SYDNEY!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle Speybrouck - WaarBenJij.nu SYDNEY!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jelle Speybrouck - WaarBenJij.nu

SYDNEY!!

Blijf op de hoogte en volg Jelle

12 Maart 2014 | Australië, Sydney

Pfieuw!

Voor het eerst in mijn leven kan ik eens zeggen: "Ik heb last van mijn jetlag." En ik verzeker je, ik ben kapot. Eerst een vlucht van 6u30 en daarna een van 14u.. het begint toch wel zijn tol te eisen.

Zaterdagmorgen rond 7u30 kwam ik toe in Sydney. Ik liep de luchthaven buiten en ik voelde meteen de drukte van de stad. De temperatuur was aangenaam in de 20 graden, het zonnetje scheen lekker. Ik nam de trein naar Sydney Central en ging op zoek naar mijn hostel. Na een hele tijd zoeken vond ik het uiteindelijk.

Sydney Wake-up Hostel is heel geliefd bij backpackers. Dat merkte ik meteen toen ik de lobby binnenkwam. Het zat stropvol. Er werd mij verteld dat mijn kamer nog niet klaar was, dus besloot ik maar om mijn valies daar te laten en de stad wat te ontdekken. Gelukkig dacht ik eraan om een plannetje te vragen, want na 5min was ik al verloren gelopen. Alle straten lijken op elkaar!

Tegen de middag ging ik even terug naar de hostel om mijn valies op de kamer te zetten. Ik deel de kamer met 4 meisjes. Ik had mij toch iets anders voorgesteld bij 'mixed' dorm. Ze zijn allemaal van Australie dus het is 'mate', 'mate' en uhmm.. 'mate'. Maar dan ook echt in ELKE zin :p

'S avonds was het happy hour in de bar dus daar heb ik een beetje zitten socialisen.

Zondagmorgen bleef ik lekker wat in mn bed liggen. Er was namelijk geen haast vandaag. Rond 10u ging ik ontbijten en begon ik mijn dag te plannen.
Ik stippelde een route uit door Sydney met een aantal bezienswaardigheden zoals The Opera House, Madame Tussauds en de Chinese tuinen. Aangezien het Operahuis meer dan een uurtje stappen was, ging ik eerst daar naartoe. Ik had mij voorgenomen om nergens binnen te gaan, aangezien zo'n bezoekjes al snel in de 100 dollar lopen. Eenmaal aangekomen bij het Opera House, zette ik mij op het terrasje van een plaatselijke bar en bestelde een lekkere snack.

De straten van Sydney zijn een puzzel. Zonder kaartje maak je geen schijn van kans.

Ik kroop vroeg in bed want mijn uitstapje was toch wel vermoeiend geweest en ik was nog niet helemaal gewend aan het vochtig, maar warme klimaat.

De volgende dag maakte ik mij klaar voor het surfkamp!

Sorry dat ik dit verslag pas zo laat upload, de receptie sluit hier om 5u en dan waren we nog aan het surfen. Ik heb nu pas wifi kummen kopen.
Vrijdag volgt mijn verslag van de hele week.

In de toekomst zal ik waarschijnlijk een Australische SIM kopen, zodat voorvallen als deze niet meer voorkomen en ik jullie op tijd op de hoogte kan houden.

Tot snel!!

• 12 Maart 2014 - 06:41

Zus:

blij te lezen dat je het naar je zin hebt! geniet ervan!!

Jelle

Hallo, ik ben Jelle Speybrouck en dit is mijn profiel voor mijn reizen die ik zal doen. De eerste 2 op het lijstje zullen Zuid-Afrika en Australië zijn. Wil je graag op de hoogte blijven van wat ik doe en wat ik meemaak? Voeg jezelf dan toe aan de mailinglist en word automatisch op de hoogte gehouden!

Actief sinds 06 Nov. 2013